Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Mamy to! SSZ!

Blog:  wenaplus
Data dodania: 2017-06-07
wyślij wiadomość

Hurra! Hurra! Hurra!

Dziś wielki dzień, wiatr przestał hulać w naszym domku. Dorobiliśmy się cudnych 13 okienek i drzwi wejściowych :) Stan SSZ troche oszukany, bo brakuje drzwi w piwnicy i bramy garażowej ale to już niebawem :)

Ekipa super. Trzech panów osadziło okna i drzwi szybko, sprawnie, na wesoło i czysto. Po ostatnich przygodach na budowie taki dzień bardzo sie przydał.

Podziwiajcie razem ze mną :D:D:D

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Folia z drzwi jeszcze nie została ściągnięta, ale prawa  strona drzwi to kolor złoty dąb.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Próba pracy rolet.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Jak dla mnie cudo :)

Na prośbę dyrkaczmarta wrzucam zdjęcia progu:




14Komentarze
Data dodania: 2017-06-09 16:28:49
Wow!
Wow, ale zazdroszczę już tego etapu budowy. Zasuwacie że wszystkim jakby was kto gonił 😁😁😁😊 super. U nas dopiero dziś podciągnęli wodę do domu, a po niedzieli ekipa od dachu ma foliować i deskować. A dachówka dopiero 2 połowa lipca 😟 super pomimo tych przygód jakie was spotkały. Pozdrawiam słonecznie 😊
odpowiedz
Data dodania: 2017-06-09 22:20:43
Jesteście tylko pół kroczku za nami :) Jeszcze wprowadzicie się pierwsi. A my wbrew pozorom się nie spieszymy. Mieliśmy całą zimę na zaplanowanie dalszych prac i ułożenie terminarza. Teraz pozostała głównie realizacja. Mamy trochę obsuwy z uwagi na rozwiązanie umowy z dotychczasowym wykonawcą no i czeka nas przerwa po pracach mokrych. Dach to szybki temat. W sumie 2 dni powinni Wam położyć folię i deski. I już nie będzie kapać na głowę :)
odpowiedz
Odpowiedź do dziubki-w-jablonkach
Data dodania: 2017-06-15 23:18:29
o co chodzi z tymi dachówkami? moje wymarzone mają być dostępne dopiero w wrześniu...
odpowiedz
Data dodania: 2017-06-16 14:49:34
Nie wiem jak jest u Ciebie... ale nasze są dostępne od ręki tylko ekipa niestety nie... 🙁
odpowiedz
Odpowiedź do aniabudujeoberona
Data dodania: 2017-06-16 23:05:25
Gratulacje zakończenia jednego z większych etapów! Do tej pory było widać włożone pieniądze, teraz pieniądze b będziecie wkładać a nic widać nie będzie:P Fajny prosty domek, bardzo mi się podoba, teraz nabrał już swojego wyglądu:) Powodzenia na dalszych etapach. P.S. Okna macie na zewnątrz szare a w srodku jaki kolor?
odpowiedz
Data dodania: 2017-06-16 23:09:43
o właśnie, możesz podać firmę od okien i ich kolor? :)
odpowiedz
Odpowiedź do karolinaidominik
Data dodania: 2017-06-17 21:21:51
Dzięki :) Chociaż u nas akurat SSZ pochłonął dobrą połowę budżetu planowanego na dom to mam nadzieję, że dalsze prace też będą widoczne :) Okna od środka są białe. Na zewnątrz okleina RENOLIT 7155.05. Firma DAKO, profil DPQ82.
odpowiedz
Odpowiedź do karolinaidominik
mar_mag  
Data dodania: 2017-06-30 11:09:46
Okna
Witam, jaka wyszła cena za wszystkie okna? Ta szarość to z palety kolorów standardowych, czy trzeba było za nią dopłacać?
odpowiedz
Data dodania: 2017-06-30 11:20:19
Szarość z palety podstawowej. Ma fakturę drewna. Trzeba dopłacić jak się chce mieć okna bez 'drewnianej' faktury. Koszt to ponad 42 tys z czego około 14 tys to koszt rolet. Okno tarasowe typu PSK. Za HS trzeba dopłacić.
odpowiedz
Odpowiedź do mar_mag
mar_mag  
Data dodania: 2017-06-30 13:08:41
Dziękuję za odpowiedź :) A robiliście wycenę w różnych firmach? Czy tutaj był po prostu najlepszy stosunek cena/jakość?
odpowiedz
Odpowiedź do wenaplus
Data dodania: 2017-06-30 13:24:44
Robiliśmy w różnych. Eurocolor robił problem z produkcja 4 metrowego okna. Chcieli na chama wsadzić mi w środek 30cm słupek. Teraz mam może 15cm. Oknoplast to w ogóle porażka. Pixel ładny ale słabe parametry. Winergetic ma parametry ale mi sie nie podoba. Pani w punkcie do dziś nie dosłała nam wyceny winergetica więc nie wiem jak cenowo. Oknopolast daje szyby 3mm. U nas są 4mm a w dużym jadalnianym oknie 6mm. Poza tym polecono nam obsługę w punkcie DAKO w Gliwicach i rzeczywiście jestem bardzo zadowolona z podejścia do klienta. Jedynie to trzeba uważać i uprzedzić jeśli parapety maja być inne niż metalowe. My nie uprzedziliśmy i potem sami ścinaliśmy prowadnice rolet bo zostały za długie. To było słabe :/
odpowiedz
Odpowiedź do mar_mag
Data dodania: 2017-06-30 13:26:46
Aha, wycenialiśmy tez drutexa. Wyszło minimalnie taniej ale znowu odpadli ze względu na obsługę. Jeśli chcę gdzieś zostawić kilkadziesiąt tysięcy, to nienawidzę prosić się o łaskawe odpisanie na maila.
odpowiedz
Data dodania: 2020-02-22 18:46:44
Drzwi
Witam czy mogłaby Pani wrzucić zdjęcie progu drzwi dako, czy te uszczelki są ładnie pochowane ??
odpowiedz
Data dodania: 2020-02-22 19:17:00
Wrzucone
odpowiedz
Odpowiedź do dyrkaczmarta

Schody tymczasowe

Blog:  wenaplus
Data dodania: 2017-06-04
wyślij wiadomość

Montaż okien coraz bliżej. Trzeba więc zapewnić monterom cywilizowane wejście na piętro. Raczej ich nie widzę śmigających po drabinie z oknem, które waży jedyne 160kg. 

Wczoraj kupilismy drewno, dziś przyjechał teść i razem z mężem zmajstrowali schody tymczasowe. Są trochę strome ale znacznie bardziej wygodne niż drabina. Mam nadzieję, że takie coś w środę okaże sie wystarczające:

blog budowlany - mojabudowa.pl

W piwnicy postawiliśmy rusztowanie warszawskie, na tym położylismy blaty. Potem zamocowalismy kawałek płyty osb i deski, które zaklinowały blaty w klatce schodowej i usztywniły konstrukcje tak, żeby się nie chybotała. Do tego schody zostały zaklinowane u góry, przykręcone do deski na dole i zamocowane kołkiem do sciany działowej. Udało się więc stworzyć konstrukcję bez dziurawienia ścian zewnętrznych :)

7Komentarze
lusiek  
Data dodania: 2017-06-04 17:50:56
Piękne schody ;) Pamiętaj, że tymczasowość potrafi być wieczna ;)
odpowiedz
Data dodania: 2017-06-04 17:58:30
O nie! Wypluj to!:D:D Moje piękne drewniane schody są już zamówione. Powinny zacząć się produkować pod koniec miesiąca. Gotowe powinny być pod koniec września. To jedna z tych rzeczy, których nie umiem się doczekać.
odpowiedz
Odpowiedź do lusiek
lusiek  
Data dodania: 2017-06-04 18:12:05
Tfu, tfu, tfu! Odwołuję! Odpukałam też w niemalowane!!!
odpowiedz
Odpowiedź do wenaplus
Data dodania: 2017-06-04 19:56:19
:D:D
odpowiedz
Odpowiedź do lusiek
Data dodania: 2017-06-06 07:48:00
Masz zdolnych chłopaków :) Fajnie, że prace postępują. Trzymam kciuki, aby z oknami nie było już problemów :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-06-06 08:27:06
Już jutro się dowiem :) Na pewno się pochwalę :) i jutro montaż drzwi :D:D:D tych nie umiem się doczekać najbardziej. Potem je owinę folią ustawie zasieki i zakaz dotykania przez ekipy. Dobrze, że mam drugie drzwi w piwnicy to nie będę musiała udostępniać kluczy do głównych. Zabiłabym jakby ktoś je podrapał.
odpowiedz
Odpowiedź do naszpelikan
Data dodania: 2017-06-07 20:34:00
http://sandra66066.mojabudowa.pl
http://sandra66066.mojabudowa.pl
odpowiedz

SSO

Blog:  wenaplus
Data dodania: 2017-06-02
wyślij wiadomość

Po środowej awanturze dotyczącej elewacji, spotkaliśmy sie dziś z wykonawcą i kierownikiem budowy aby ustalić szczegóły zakończenia współpracy. Sądzę, że za kilka miesięcy, bliżej końca budowy bedę mogła napisac wpis pt.: co warto zawrzeć w umowie o roboty budowlane i inne pułapki na inwestorów. Udało nam się dojść do rozsądnego kompromisu ale tu wielki ukłon w  stronę Kierownika budowy.

Tymczasem emocje opadły i dotarło do mnie, że oprócz zepsucia elewacji, we wtorek dekarze zakończyli prace na dachu. A to oznacza, że dotarlismy do stanu SSO. Trzeba będzie jeszcze wymienić dachówki na wentylacyjne kiedy już dojadą i zamontować ławy i stopnice kominiarskie. Termin to koniec czerwca, choć mam nadzieję, że stanie się to szybciej. 

A tymczasem tak prezentuje się nasz dom:

Brodzenie w chaszczach po pas, żeby móc zobaczyc dom od południa jest najlepsze :D

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

A w środę montaż drzwi i okien i będzie prawie SSZ (bez bramy garażowej).


4Komentarze
lusiek  
Data dodania: 2017-06-04 08:43:16
Dobry Kierownik budowy to podstawa. Myśmy mieli spięcie z architektami, którzy zawalili papierologię i na kartce powiększyli nam dom. Dopiero KierBud wyjaśnił im co i jak powinno być... Powodzenia!
odpowiedz
Data dodania: 2017-06-04 09:03:55
Dzięki :)
odpowiedz
Odpowiedź do lusiek
Data dodania: 2017-07-25 09:04:22
Jaka dachówka?
odpowiedz
Data dodania: 2017-07-25 09:22:17
Tak jak otagowałam. Braas tegalit, ciemnoszara.
odpowiedz
Odpowiedź do ksiezniczka_i_smok

I need help!

Blog:  wenaplus
Data dodania: 2017-05-30
wyślij wiadomość

Again...

Ekipa do elewacji, ze Śląska pilnie poszukiwana. Taka co nie wycina 5cm styropianu od środka (na żelbetowych słupach, a jakże!), nie robi przerw między styropianami na dłoń, zostawia miejsce na parapety i ogólnie używa głowy do czegoś więcej niż wbijanie gwoździ.

I może jeszcze jakieś namiary na kurs medytacji albo kontroli gniewu? O! Albo hurtowego dilera melisy. 

A oto 'dzieło' naszych...ekhm naszych byłych bobów:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Miało być 20cm. Ucięli sobie jedyne 25% grubości... Detale :/

blog budowlany - mojabudowa.pl

Pięknie wyrównane z otworem okiennym. A że teraz nie ma jak zamontować ani okna, ani rolety ani parapetu?

blog budowlany - mojabudowa.pl

 Zresztą okien nie zamontujemy bo 7 z 13 otworów jest zrobionych źle. Nie żeby montaż był planowany na 7. Szczęśliwie DAKO z Gliwic ma kompetentnego przedstawiciela, który sobie podjechał pomierzyc otwory. U córki trzeba było podciąć okno o 4 cm. Podcięli jedyne 10cm. I teraz trzeba murować na nowo. W 4 oknach otwory za wysokie o 5cm. Trzeba łatać xps-em (bez sensu, jak ja w to jakiś karnisz wkręce?) albo.... kupić nowe okna. Dwa otwory za wąskie i to najmniejszy problem, da sie szybko podciąć.  I uprzedzę komentarze: część baboli widziałam i kazałam poprawić. W piątek dostalam info, że gotowe. Wyrywkowa kontrola okazała się zbyt niedokładna bo jak widać za dużo umknęło. 

Efekt? Jutro zrywamy całą ścianę.

31Komentarze
Data dodania: 2017-05-30 23:22:15
to jak zamawialiście okna z rysunku - nie było nikogo na pomiarze/ osobiście uważam że wprawianie okien po ociepleniu ścian to chyba nie ta kolejnośc.
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-30 23:29:49
Okna były zamawiane w marcu. Ściany powstały w kwietniu. Dla średnio ogarniętego budowlańca wymurowanie otworów pod konkretny wymiar to nie problem. Nasi są poniżej średniej. Z elewacją temat jest dłuższy, opisywałam go już wcześniej. W skrócie: mieli ocieplić co się da, zostawiając szerokie luzy naokoło okien a wykończyć obróbkę okien dokładnie w przyszłym tygodniu po zamknięciu budynku. Co zrobili widać na zdjęciu, w efekcie poszukiwanie innej ekipy trwa.
odpowiedz
Odpowiedź do ewe--wysz
Data dodania: 2017-05-30 23:47:27
gdyby tak człowiek umiał wszystko sam zrobić ale tak się nie da. jesteśmy uzależnieni od fachowców - często psełdo fachowców - szkoda tylko że to się później odbija na naszej kieszeni. my jednych też z dachu przegnaliśmy - inwestor to z nerwów w nocy nie spał - masakra jakaś. tak że po części wiemy co teraz przeżywacie - tylko współczuc no i życzyc powodzenia w poszukiwaniu tych prawdziwych fachowców
odpowiedz
Odpowiedź do wenaplus
Data dodania: 2017-05-31 07:21:31
My też dziś mamy zamiar wyrzucić ich z budowy. Inaczej musiałabym stać nad nimi i patrzeć na ręce przez cały dzień. A trzeba przecież zarabiać na ten dom.
odpowiedz
Odpowiedź do ewe--wysz
Data dodania: 2017-05-31 02:37:48
Oczywiście fachowcy powinni trzymać się wymiarów, ale w budownictwie jednorodzinnym nikt nie buduje z dokładnością do milimetrów. Niestety część winy jest po waszej stronie okna powinno się zamawiać według pomiaru z natury a nie projektu… Przypuszczam, że chcieliście skorzystać z obniżki zimowej niestety teraz płacicie za tą promocję.
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-31 07:15:10
Z serii nie wiem więc się wypowiem? W budwonictwie nie buduje się co do milimetra bo to nie apteka. Ale 5cm to baaardzo daleko od milimetrów. Druga sprawa - jeśli widzą, że spieprzyli (albo specjalnie osadzili bloczek w całości bo lepiej sie docina jak jest wklejony) i docinają otwór to chyba nie trzeba być wirtuozem żeby uciąć 4 cm a nie 10cm. A teraz okna w tym nie zamontuje. Nie ma żadnej zasady, która nakazuje zamawiać okna z pomiarem. Jest co najwyżej najczęstsza praktyka, która powoduje 2 miesiące obsuwy. A okna były zamawiane wcześnie własnie ze względu na czas, bynajmniej nie załapałam się na żadna promocję (wręcz przeciwnie, zimowe własnie się skończyły) i to na dodatek w pełnym porozumieniu z wykonawcą, który podjął się DOKŁADNEGO wykonania otworów. Następnym razem jak zaczniesz szafować czyjąś winą to poświęć choć minutę na pełne zrozumienie sytuacji.
odpowiedz
Odpowiedź do kleszczowisko
Data dodania: 2017-05-31 10:21:09
Polska natura zadawanie pytania i atak na nie satysfakcjonujące komentarze po co pytasz jak i tak jesteś najmądrzejsza .Pierwszy raz spotykam się z inwestorem który w pierwszej kolejności robi elewacje przed oknami ,tynkami, wylewkami .Firma od elewacji miała okienko to wy będziecie włosy z głowy rwać
odpowiedz
Odpowiedź do wenaplus
Data dodania: 2017-05-31 14:46:02
Firma robi dom kompleksowo. A przynajmniej miała. I to nie była nasza propozycja żeby wejść z elewacja teraz tylko wykonawcy. To po pierwsze. Po drugie reaguje nerwowo nie na niesatysfakcjonujący komentarz bo nie klepania po plecach tu szukam tylko na brak zrozumienia problemu. Skomentowałaś mimo, że nie zrozumiałaś do końca powodów decyzji.
odpowiedz
Odpowiedź do naszakostka
Data dodania: 2017-05-31 09:09:08
Hahaha . Po pierwsze- kto ociepla ściany jak one jeszcze nie wyschły? Ściana powinna wysychać ok. 3 miesiące, Wy nie czekaliście nawet 2 miesięcy i to jeszcze te 2 miesiace były w okresie deszczy i przymrozków- pogratulować. Po drugie, jak można zamontować okna po elewacji? Będziesz im drugi raz płacić żeby wykończyli elewacje przy oknach? Nic tylko szybko szybko. Tak się nie da i teraz za to zapłacicie podwójnie. Myślcie i budujcie jak należy to i stresu będzie mniej.
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-31 10:27:01
zgadzam się
wszystko tu na opak, pośpiech jest zgubny!
odpowiedz
Odpowiedź do p1111339
Data dodania: 2017-05-31 14:55:34
Zgadza się. Starałam się być miła i nie blokować wykonawcy. Jak widać, każdy dobry uczynek musi zostać ukarany. Styropian do ściągnięcia i do położenia na nowo po oknach. Tym razem zgodnie ze sztuką.
odpowiedz
Odpowiedź do martaipiotr
Data dodania: 2017-05-31 11:13:05
A co na to wszystko kierownik budowy? Czy gość pokazuje się na placu boju chociaż co jakiś czas, czy może prezentuje poziom taki sam jak Wasi fachowcy. Może od niego trzeba zacząć.
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-31 14:54:14
Hurra, ktoś przeczytał post. Dziękuję :) Odzyskałam wiarę w ludzi :) Już wyjaśniam. Elewacja miała wchodzić po oknach. Wykonawca uparł się, że musi wcześniej bo nie zdąży z inną robotą i twierdził, że da radę to pogodzić. Miał kłaść w miejscach oddalonych od okien, wyprowadzać narożniki, itp. Wydawało się logiczne więc się zgodziliśmy. Propozycja, choć w sumie bardziej informacja pojawiła się w piątek. Od razu daliśmy znać Kierbudowi, ale tu niestety mamy przykry zbieg okoliczności, bo był dostępny dopiero dziś rano. Według ustaleń wczorajszy dzień miał być poświęcony na dostawę styropianu, łatanie mostków, wyprowadzanie otworów okiennych itp. Więc rano kierownik mógłby ustalić szczegóły elewacji i wszystko gra. I tu wchodzi wykonawca, który od razu rzucił się ze styropianem na elewację i to na dodatek położył go źle. Kierownik oczywiście zakwestionował kolejność w pierwszej minucie swojej wizyty ale poniekąd było za późno. Oczywiście źle położony styropian musi zostać ściągnięty a wykonawca nie będzie realizował reszty zakresu bo to był ten jeden błąd który przelał czarę goryczy.
odpowiedz
Odpowiedź do naszfamiliaris
Data dodania: 2017-05-31 15:40:45
No to zwracam honor kierownikowy budowy. Zawsze sceptycznie podchodziłem do instytucji inspektora nadzoru inwestycyjnego, ale po waszych przygodach widzę, że w niektórych przypadkach zatrudnienie kogoś takiego kto niedojż że zna się na rzeczy, ale też bierze za nas na bary wszystkie stresy i nerwówki, to może i ma to sens. No i chyba rzeczywiście potrzebny Wam wagon suszu z melisy. Trzymajcie się.
odpowiedz
Odpowiedź do wenaplus
Data dodania: 2017-05-31 15:50:14
No nasz Kierownik już kilka razy wyłapał spore buble. Bardzo sobie cenie jego pomoc i wszystkim serdecznie polecam zewnętrznego kierownika budowy a nie takiego zapewnionego przez wykonawcę. Pewnie byłabym spokojniejsza podczas budowy (bo czego oczy nie widzą...)ale skutki pewnie byłyby opłakane. Wolę mieć teraz armagedon ale potem dopracowany dom.
odpowiedz
Odpowiedź do naszfamiliaris
Data dodania: 2017-05-31 22:00:39
A ja żałuję, że w odpowiednim momencie, czyt. na samym początku, nie zdecydowaliśmy się na inspektora nadzoru. Uniknęłoby się wielu nerwówek, błędów, zwalniania z pracy żeby dopilnować różnych magików. Ale to tylko dlatego, że nasz kierbud to typowy figurant, niestety :/
odpowiedz
Odpowiedź do naszfamiliaris
Data dodania: 2017-05-31 23:24:31
Rozumiem co masz na myśli. U nas Kierownik jest naprawdę w porządku ale i tak nie da się uniknąć wielu stresujących sytuacji. Nasz wykonawca najwyraźniej w życiu nie budował energooszczędnego domu, nie mówiąc o pasywnym i wszystkie uwagi istotne dla nas a mniej ważne przy starszej technologii puszcza mimo uszu traktując jako fanaberie. Bardzo nam pomaga techniczna osoba, która dba o poprawność prowadzonych prac.
odpowiedz
Odpowiedź do przyjemna-nowina
kamia2  
Data dodania: 2017-05-31 11:13:13
Niestety trzeba patrzeć co robią i upominać :) my szukamy murarzy bo też nie robili starannie.
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-31 14:56:48
Problem polega na tym, że byliśmy regularnie ignorowani. Poprawki były robione częściowo (nawet te wskazane przez Kierownika budowy) a teraz to już poszli na całość.
odpowiedz
Odpowiedź do kamia2
Data dodania: 2017-05-31 12:14:04
Witam, co do partactwa wykonawców ocieplenia ma wątpliwości allleeee Właśnie jest wielkie ALE to samo co mówili moi przedmówcy, są pewne kolejności prac które w budownictwie należy zachować. Jeżeli wy o tym nie wiedzieliście to kierownik powinien powiedzieć!!!! Moi znajomi podobnie jak wy chcieli szybko sie wybudować i podobnie jak wy zrobili ocieplenie przed tynkami i posadzkami- teraz czekają już pond trzy miesiące bo woda w domu kapie po ścianach i nie chce wyparować mimo ciągłego wietrzenia. Radzę wstrzymać się z ociepleniem przynajmniej do połozenia tynków i posadzki - dajcie trochę czasu ... P.S. Nie oceniam tylko radzę zrobicie jak uważacie- sąsiedzi nie słuchali a dziś odwołują kolejne ekipy które mieli poumawiane :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-31 15:01:52
Zgadzam się z Tobą w 100%. W odpowiedzi do naszfamiliaris opisałam, że to nie była nasza inicjatywa aby robić elewację teraz. My nieświadomi możliwych problemów się zgodziliśmy, Kierownik skrytykował jak tylko mógł dojechać na budowę ale co się stało to już się nie odstanie. Co do wpisów pod tym postem widać, że wypowiedziały się głownie osoby, które nie cofnęły się kilka wpisów wstecz gdzie wspomniałam, że to wykonawca ciśnie z terminem a nie my. Obawiam się, że ze względu na zakończenie współpracy nie będziemy mogli już teraz poczekać z elewacją na tynki i wylewki. Musimy w najbliższym czasie rozliczyć z wykonawcą zakupiony juz materiał. Więc jeśli dojdzie do tego, że to jednak on będzie wykonywał elewację (od nowa oczywiście) to nastąpi to tuz po montażu okien, żeby móc się go pozbyć z budowy.
odpowiedz
Odpowiedź do mirkie123
robertw  
Data dodania: 2017-06-01 11:36:06
Czytając post nie wierzyłem że jakaś ekipa może wykonać taki bubel. Ogólnie czytając jakie ludzie mają problemy na budowie bardzo się dziwię. Miałem jedna ekipę do momentu SSO - prawdziwi fachowcy. Elektryk godny polecenia, hydraulik też, tynkarz równiez. Byc moze miałem szczescie i sprawdzone ekipy - wszyscy godny polecenia. Życzę wytrwałości i spokoju. Mniej pośpiechu bo to widzę nie będzie dobry doradca...
odpowiedz
Data dodania: 2017-06-01 21:32:14
Zazdroszczę. Zobaczymy jak u nas będzie w dalszych etapach. Oby było lepiej :)
odpowiedz
Odpowiedź do robertw
Data dodania: 2017-06-02 18:09:04
Ok. Nie przeczytalam wcześniejszych wpisow ale jak mozna godzic sie na to wszystko? Piszesz ze wykonawca cisnal bo terminy, a tak naprawde to co cie to? Placisz to wymagasz. Nie znamy sie na budowlace itd ale fzytamy, pytamy i np wiemy ze ocieplenie najlepiej jak najpozniej po tynkach i wylewkach. A wy okien nawet nie macie. Szok! Szok ze sami nie interesujecie sie co jak sie robi tylko polegacie na obcych ludziach, ktorzy nie oszukujmy sie robia to dla kasy i w nosie maja co dalej będzie się dzialo z domem. Życzę cierpliwowci iblepszych fachowcow. I moze sami zacznijcie troche interesować się jak powinna przebiegac budowa i dopytujcie innych budujacych. no i nie dajcie sobie wciskac ze od d* strony zaczna bo oni maja terminy.
odpowiedz
Data dodania: 2017-06-02 21:14:53
Taaaak, wcześniejszych komentarzy najwyraźniej też nie przeczytałaś ;)W temacie interesowania się: nasz Kierownik stwierdził, że tak świadomych inwestorów jeszcze nie miał. A on zna lepiej nas, kontekst, sytuację, argumentację wykonawcy i naszą wiedzę. A to, że argumentacja i opis planowanych prac nijak się miały do tempa i jakości wykonania? Wykonawca zapłacił za oszustwo zerwaniem umowy.
odpowiedz
Odpowiedź do paulinaaniluap
Data dodania: 2017-06-02 22:09:47
Nigdy nie nazwalabym swiadomym inwestorem osoby ktora godzi sie na ocieplenie bez okien golych murow bez wylewek swiezo postawiony wiec jak kto uwaza. A przeprasza m elewacja miala byc po oknach.. na swiezy mur bez tynkow i wylewek... dalej to dla mnie nie do przyjecia dzialanie. Choc gdzies napisane bylo ze zgodziliscie sie na ocieplenie bez okien. Tak wiec nie wiem czy tacy swiadomi. Ale co tam nie moje klocki nie moja sprawa
odpowiedz
Odpowiedź do wenaplus
Data dodania: 2017-06-02 21:15:38
I zerwaniem styropianu też ;)
odpowiedz
Odpowiedź do paulinaaniluap
Data dodania: 2017-06-02 21:20:54
Bardzo dużo zależy od profesjonalizmu ekipy i dobrej komunikacji z inwestorem. Nam majster od tazu zasugerował, żeby z ociepleniem czekać tak długo jak się da (~październik), żeby dom mógł oddać jak najwięcej chemii, z zapraw, tynków itp. To co u Was zrobili to jest skandal zarówno jeśli chodzi o kolejność robót jak i jakość wykonania. Co do okien my od razu mieliśmy powiedziane (przez majstra i kierbuda) żeby brać z pomiarem jak będą już ściany i posłuchaliśmy mądrzejszych w tym temacie.
odpowiedz
Data dodania: 2017-06-02 21:54:46
U nas jeśli chodzi o okna to było zastrzeżenie, że otwory muszą być zrobione dokładnie i to jedyna trudność. Wykonawca nie miał żadnych wątpliwości, że zrobi dokładnie więc zamówiliśmy okna wcześniej, bo faktycznie czas oczekiwania to prawie 3 miesiące. Z elewacją to cóż... zgodziliśmy się na coś innego niż zrobili. A co do profesjonalizmu i komunikacji z inwestorem to masz 1000% racji. U nas okazało się, że wykonawca starszej daty już wszystko widział, wszystko wie i nie taki rzeczy się łatało w trakcie. A tu zonk bo my się nie zgodziliśmy na tuszowanie fuszerki. Pierwszy raz spotkałam tak oderwanego od rzeczywistości człowieka.
odpowiedz
Odpowiedź do lisandra-mala-2m
Data dodania: 2017-06-03 10:02:26
zarzuciacie wszystkim, że nie znaja sytuacji, że nie czytali wcześniejszych wpisów a więc 20 maja napisaliście "Od wtorku mają być wykańczane ściany szczytowe, działowe i komin. 31 maja wstawiamy drzwi do piwnicy i kotłowni a 7. czerwca okna i drzwi wejściowe. Od 8. ma wejść ekipa od elewacji." tak więc sami uzgodniliście kolejnośc działań ekipy. większości tu komentujących osób chodzi o pewną kolejność działań, mury, dach, okna, tynki-wylewki i po jakimś czasie ocieplenie. Wy piszecie ze 20 maja jeszcze macie nie skończone ściany i kominy a za 2 tyg chcecie to zamykać i ocieplać a kiedy mury wyschną? Pośpiech Was zgubił i tyle, wykonawca partacz zgada się ale i Wasza jest wina, że uzgodniliście taki harmonogram prac w takim tempie. Większość osób powtarza, że kolejnośc , że cierpliwośc a Wy wszystkim wmawiacie ze to nie wasza decyzja z tym pośpiechem itd. ok, ocieplili bez waszej zgody? ok, choć przewinął mi sie wpis czy komentarz, że wykonawca Wam powiedział, że to ok i ze logiczne dla Was to się wydawało. Tak więc nie ma co zganiać wszystkiego na ekipę, oni spartaczyli robotę ale tak naprawdę pod Waszym okiem i za pozwoleniem. Kontaktując się z kierbudem mozna telefonicznie zapytać czy mozna ocieplac czy nie, a nie czekać az dojedzie na budowę. Bobom daliście zielone swiatło to lecieli z robotą jak chcieli. no, napisałam co myślałam, pewnie i tak zarzucicie mi , że nie znam sytuacji, itd. rada ode mnie i pewnie większości budujących zwolnijcie, dajcie murom odpocząć i choć trochę zachowajcie kolejność działań. Powodzenia życzę i chyba dodam do obserwowanych tak z ciekawości jak Wam dalej pójdzie :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-06-03 22:26:53
O, dziękuję za doczytanie reszty :)Masz rację, że zgodziliśmy się na elewację przed tynkami i wylewkami. Tu wiem, że większość się nie zgadza na taką kolejność ale nie o to poszła cała afera. Cała sytuacja rozbija się nie tyle o kolejność samą w sobie ile o to, że nie da się dobrze położyć styropianu przed oknami. Trzeba by potem tworzyć puzzle przy samych oknach i sztukować styropian żeby zasłonić rolety. To tworzy duuuuże mostki cieplne a na to nie ma absolutnie zgody. Dodatkowo sytuacje zaogniły wycinanki w styropianie, które skutkują pomniejszeniem jego warstwy o 25% itp. Jeśli odwrócisz kolejność stosowaną przez wszystkich i dasz elewację przed tynkami i wylewkami, nie przeszkadza to potem w prawidłowym ich wykonaniu, prawda? Problematyczne jest co najwyżej odprowadzenie wody z budynku. Uważamy, że mamy na to sposób zresztą po wylewkach planujemy przerwę na odpoczynek całego budynku więc mam nadzieję, że będzie ok. Czy nam zależy, żeby elewacja była szybko? Nie. Czy nam zależy żeby była koniecznie PO tynkach? Tez nie. Ważne, żeby była położona prawidłowo i nie uniemożliwiała poprawnego przeprowadzenia innych prac. Plan na wprowadzenie mamy na grudzień więc nie widzę powodów do pośpiechu. W mojej ocenie stan SSO w maju spokojnie na to pozwoli, tym bardziej, że nie zamierzamy wykańczać całego domu od razu. Nie dziw się więc, że ogarnia mnie maksymalna irytacja, że ogół przyczepił się kolejności tynki, wylewki- elewacja (co dla mnie nie ma większego znaczenia) a mi chodziło o kolejność okna- styropian. A diagnozowanie, że decyzja była spowodowana pośpiechem to też strzelanka i tym razem akurat chybiona. Inna sprawa, czy nasza decyzja co do kolejności wylewek i tynków po elewacji jest słuszna. Tego dowiemy się za jakiś czas. I odpowiem na pytanie, które pewnie Ci się nasunie: "Po jaką cholerę elewacja tak szybko?". Odpowiedź brzmi: 'żeby ekipa mogła zejść z budowy'. Dużo bardziej boję się kilku niezależnych ekip w jednym czasie i możliwej spychoterapii przy ewentualnych uszkodzeniach czegokolwiek niż problemów z wysuszeniem domu po wylewkach jeśli będzie już obłożony styropianem. Wynika to z tego, że tynki mieliśmy określić później i podpisać na nie umowę wiosną ale wykonawca się wycofał z tych prac bo współpracująca ekipa znacząco podniosła cenę. Postanowiliśmy więc pozwolić mu skończyć cały zawarty w umowie zakres, pożegnać go i wpuścić nową ekipę. Uff rozpisałam się. Ale mam nadzieję, że teraz lepiej zrozumiesz mój punkt widzenia i powody złości na uwagi dotyczące tynków i zamiany kolejności spowodowanej rzekomą niecierpliwością.
odpowiedz
Odpowiedź do paulinaaniluap

Pomocy! montaż parapetów zewnętrznych

Blog:  wenaplus
Data dodania: 2017-05-30
wyślij wiadomość

Czy możecie podzielić się informacją jak montowaliście kamienne parapety zewnętrzne? U nas okna są licowane ze ścianą i wychodzi na to, że parapet będzie musiał w całości leżeć tylko na styropianie. I tu zastanawiam się czy ocieplenie utrzyma taki ciężąr (3cm granitu)? Macie jakieś doświadczenia w temacie?

4Komentarze
visag
Data dodania: 2017-05-30 16:26:29
Mamy granit położony na wełnie. Wzmocniony drewnem od spodu (ale mamy szkieletówkę). Trzyma się super, ale mamy raczej unikać siadania na nim:)To żaden problem, głowa do góry!
odpowiedz
eweli-90
Data dodania: 2017-05-30 17:05:19
My również mamy parapety granitowe i też wyszło że opierają się na styropianie. Mineło już dwa lata i nic sie nie dzieje a nawet na nich stoje gdy myje okna. Nie powinno być problemu;-)
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-30 20:07:58
Super, dzięki za opinie :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-30 23:19:02
mamy na samym styropianie i to 15cm nie jak wy 20 i jest ok. a na 20 jeszcze lepiej stabilniej
odpowiedz
wenaplus
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 99541
Komentarzy: 514
Obserwują: 85
On-line: 9
Wpisów: 117 Galeria zdjęć: 577
Projekt WENA PLUS
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem z piwnicą
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - pow. Tarnogórski
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2021 styczeń
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 listopad
2017 październik
2017 wrzesień
2017 sierpień
2017 lipiec
2017 czerwiec
2017 maj
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2017 styczeń

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Inne blogi dla projektu WENA PLUS:
eir14.mojabudowa.pl - wpisów: 6
dragan.mojabudowa.pl - wpisów: 6
dm6313.mojabudowa.pl - wpisów: 6
darekbk.mojabudowa.pl - wpisów: 6
daliowa.mojabudowa.pl - wpisów: 6
czupur.mojabudowa.pl - wpisów: 6
cziki1.mojabudowa.pl - wpisów: 6
czeslej.mojabudowa.pl - wpisów: 6
chaberek.mojabudowa.pl - wpisów: 6
benedyktv.mojabudowa.pl - wpisów: 6
barteks.mojabudowa.pl - wpisów: 6
atelier88.mojabudowa.pl - wpisów: 6
aps246.mojabudowa.pl - wpisów: 6
annnnnna.mojabudowa.pl - wpisów: 6
amber4.mojabudowa.pl - wpisów: 6
abert.mojabudowa.pl - wpisów: 6
zurawkat.mojabudowa.pl - wpisów: 5
zagorski.mojabudowa.pl - wpisów: 5
wygodny3.mojabudowa.pl - wpisów: 5
witek.mojabudowa.pl - wpisów: 5
weronika86.mojabudowa.pl - wpisów: 5
warwasowo.mojabudowa.pl - wpisów: 5
szummorza2.mojabudowa.pl - wpisów: 5
sylwiadarek.mojabudowa.pl - wpisów: 5
swietlik.mojabudowa.pl - wpisów: 5
sikorki.mojabudowa.pl - wpisów: 5
samolowie.mojabudowa.pl - wpisów: 5
ren2012-z64.mojabudowa.pl - wpisów: 5
remontylodz.mojabudowa.pl - wpisów: 5
reiner.mojabudowa.pl - wpisów: 5
rambojudka.mojabudowa.pl - wpisów: 5
prosty1a.mojabudowa.pl - wpisów: 5
probny.mojabudowa.pl - wpisów: 5
patidom.mojabudowa.pl - wpisów: 5
olenka.mojabudowa.pl - wpisów: 5
olasf.mojabudowa.pl - wpisów: 5
olamariusz1.mojabudowa.pl - wpisów: 5
oknadachowe.mojabudowa.pl - wpisów: 5
nika1k.mojabudowa.pl - wpisów: 5
nataliasygi.mojabudowa.pl - wpisów: 5
naszdom1.mojabudowa.pl - wpisów: 5
naszachatka.mojabudowa.pl - wpisów: 5
mountainfox.mojabudowa.pl - wpisów: 5
monika0705.mojabudowa.pl - wpisów: 5
michals.mojabudowa.pl - wpisów: 5
mateuszmle.mojabudowa.pl - wpisów: 5
maroolo.mojabudowa.pl - wpisów: 5
madidamian.mojabudowa.pl - wpisów: 5
lomki.mojabudowa.pl - wpisów: 5
lisia-norka.mojabudowa.pl - wpisów: 5
lipowa.mojabudowa.pl - wpisów: 5
lamix-moto.mojabudowa.pl - wpisów: 5
kornelia33.mojabudowa.pl - wpisów: 5
kompresor.mojabudowa.pl - wpisów: 5
kliwent.mojabudowa.pl - wpisów: 5
kempki8784.mojabudowa.pl - wpisów: 5
kachula.mojabudowa.pl - wpisów: 5
kacaraba79.mojabudowa.pl - wpisów: 5
justynaso.mojabudowa.pl - wpisów: 5
jablonki-jg.mojabudowa.pl - wpisów: 5
instalwolf.mojabudowa.pl - wpisów: 5
ilons.mojabudowa.pl - wpisów: 5
hakan.mojabudowa.pl - wpisów: 5
gosiakos.mojabudowa.pl - wpisów: 5
ewka78.mojabudowa.pl - wpisów: 5
elwira2018.mojabudowa.pl - wpisów: 5
edyta89.mojabudowa.pl - wpisów: 5
dziunia1106.mojabudowa.pl - wpisów: 5
doomo.mojabudowa.pl - wpisów: 5
domwpile.mojabudowa.pl - wpisów: 5
domrybna.mojabudowa.pl - wpisów: 5
domka.mojabudowa.pl - wpisów: 5
dominiq.mojabudowa.pl - wpisów: 5
rozwiń
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67169
Liczba wpisów: 222826
Liczba komentarzy: 903619
Liczba zdjęć: 681227
Liczba osób online: 109
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy